Visszhangok – Rólunk írták

Kedves dolgok, amiket nekünk, rólunk írtak.

Tanodák esélytelenségben Blogászat.hu 2016. október 11.

Terepen máshogy néz ki a roma integráció, mint a könyvekben Unikornis, 2016. 09. 27.

L. Ritók Nóra sem tartja meg az állami kitüntetését HVG.hu 2016. augusztus 31.

Hátrányos helyzetű gyerekek – távoktatás nlcafé/család 2016.01.26

Civilek a segítő rendszerben: érzékeny láncszemek nol.hu 2016.01.26.

Helyi igazságosság  Nol.hu/Belföld 2015.09.29.

Miért szülnek a szegények, ha nem tudják eltartani a  gyerekeket

Csodatevők egy zsákfaluban

Várhegyi díjak átadása 2015

http://erhangja.ro/blog/tv/er-tv-103-adas-2015-06-19-szekelyhid

http://store.hiromipaper.com/hungarykiteswoodcuteprinted.aspx

hetek.hu  Az összeomlás áldozatai  2015. 03. 06

romadok.hu  S.O.S. – Rajzeszközök gyűjtése az Igazgyöngynek 2015. 02. 26.

dehir.hu Miniszterektől kér segítséget a berettyóújfalui alapítvány 2015. 03. 03.

fn.hír24.hu Buda-Cash-botrány: Matolcsytól kért segítséget az Igazgyöngy 2015. 03. 03.

2015. 02. 26. Zoltán Ceglédi

ordítok.blog A legnagyobb harcos 2015.02. 26.

HVG.hu Így segíthetünk az Igazgyöngyöknek 2015. 02. 27.

RTL.Klub Bajban a rászorulókat támogató alapítvány 2015. 02. 26.

bezzeganya.reblog SEGÍTSÜNK, HOGY NE SÜLLYEDJEN A MÉLYBE AZ IGAZGYÖNGY! 2015. 02. 26.

abcug.hu A szegény gyerekek gyógyszerpénzét is elnyelte a csaló brókerház 2015. 02. 27.

index.hu Az Emmi hajlandó segíteni a brókerbotrány miatt bajba került Igazgyöngynek 2015. 02. 28.

Origo.hu A BudaCash-botrány a legszegényebbeket is sújtja 2015. 02. 27.

Nol.hu A Buda-Cash miatt a vésztartalék is odalett 2015. 02. 27.

Vagy.hu Halmozódik a hátrányos helyzet 2015. 03. 02.

Katasztrófa volt a gyerekeknek 2014


Origo.hu Táblagép helyett ceruzát kell a gyerek kezébe adni


197 ezer magyar gyerek kuksol sötét, hideg lakásban 2014.10.17.


KEDVES HAZAÁRULÓK! Mesélek valamit. Abban a reményben, egy kormánytag kezébe kerül. Esetleg egy ellenzéki kezébe. Elgondolkodik. Elgondolkodnak. Tudom, hiú ábránd, de álmodni még szabad.


a Bukdácsoló esélyegyenlőség című könyvről írt recenzió…most jelent meg:

RECENZIÓ

A gyakorló pedagógus szerző egy berettyóújfalui, tehetséges, ám többségében rendkívüli mélyszegénységben élő gyermeket oktató-nevelő iskola vezetőjeként igen alaposan ismeri az esélyegyenlőség, pontosabban inkább az esélyegyenlőség hiányának következményeit. A rendkívül elhivatott szerző még 2009 őszén kezdett egy blogba (http://nyomorszele.blog.fn.hu/), hogy bemutassa azon állapotokat, melyekben ezek a nehéz sorsú, gyakran komfort nélküli házakban élő, jelentős részben cigány gyerekek és családjaik élnek. A blognak – melynek legfontosabb bejegyzéseiből született a magánkiadásban megjelenő kötet – már a címkéi is szembetűnők: esélytelenség, szegregáció, előítéletesség, nyomor, mélyszegénység, analfabetizmus, éhség, hideg, lopás, gyűlölet, koraszülés, leányanyaság, családon belüli erőszak stb. A szerző az egyes bejegyzésekben természetesen pozitív tapasztalatokról is ír, ám sajnos a negatívumok többségben vannak. Olvashatunk az iskolai programokról, a gyerekek feladatairól, a pedagógusok felelősségéről, a lehetetlen törvényekről, a családi háttérről, az otthoni életkörülményekről, a fejtetvességről, a fiatal anyákról, s végül néhány sikersztoriról is. A meglehetősen igénytelen kiadás ellenére tartalmát tekintve értékes, megdöbbentő személyes sorsokat bemutató kötet széles körben ajánlható beszerzésre. “www.kello.hu minden jog fenntartva”


Barna.Tibor.biciklitura.


Alfa és Omega: képessé tétel és képessé válás – hozzászólás a roma párt vitához http://vaol.hu/celldomolk/igazgyongyok-az-orszag-egyik-es-masik-vegebol-1618263


Nyomorban a tehetségek Hír24 2014.április 23.


Roma-magyar integráció Civilhetes 2014. április 16.


Mindennapi kis csodák  ridikül újság 2014. március 20.


Vizuális neveléssel a hátrányos helyzetű gyerekekért Edupress 2014. 03. 17.


Hogyan lett… a felszín alatt is van élet. http://orditok.blog.hu/2014/03/11/hogyan_lett


Akik versmondóként indultak Kunhalmi Ágnes írása

“Amire szükség van, az a befogadás, az együttműködés képessége és a kíváncsiság. Ez persze az iskolában kezdődik, nem a kultúrafinanszírozásban. Ilyenkor érdemes az olyan csodák felé figyelni, mint L. Ritók Nóra működése az Igazgyöngy Alapítvánnyal, amely a Berettyóújfalu melletti Toldon próbál jobb életet és több lehetőséget teremteni ott, ahol senki. Ebben a háromszáz fős zsákfaluban művészeti neveléssel mutatnak kiutat a legsötétebb szegénység legdurvább pillanataiból. Ez a csatorna egy másik, jobb, elérhető élethez. Ha engem kérdez valaki kultúrpolitikáról, akkor szerintem az itt kezdődik. És ha hagyjuk, hogy a fejünk fölött olyan módon dőljenek el dolgok, ahogyan ma, ha hagyjuk, hogy az oktatást központilag szabályozzák, a kultúra pedig az utolsó utáni terület legyen, amit támogat az állam, akkor a jövőnkkel játszunk. Én most a saját eszközeimmel tehetek ez ellen. Ez a szerepem, és hiszem, hogy ha a közönség együttműködik, a jutalomjáték a társadalomé lesz.”


2013.12.15. Karácsony? Akkor Berettyóújfalu, Igazgyöngy Alapitvány

“Kedves Nóra,

Emlékeztetőül, a mi egyetemünkön a Szociális iskola modellje tétel volt szociálpedagógiából. Mit ad Isten, pont azt húztam :), persze jeles lett a felelet. De nem azért írok, hogy dicsekedjem. Csak valamit szeretnék mondani, vagyis nem, inkább csak egy gondolatot megosztani.

Eddig láttam a megoldandó problémákat az iskola, a szülők és a szegénység vonatkozásában, de azt hittem, hogy még senki nem találta ki a megoldást. És most megtudtam (nagyon sok könyvet, tanulmányt, forrást olvastam a félév kapcsán), hogy dehogynem! Van megoldás, ötlet, módszer! Mérges vagyok. Mert egy nagyobb befektetés hosszú távon tehermentesíteni a gazdaságot, csökkenne a szegénység, a deviancia, több lenne az adózó polgár. Tehát hosszú távon nagyon megérné. Mégsincs úgy látszik elég bátorsága, vagy irányultsága egyik eddig (leszerepelt) kormánynak sem ehhez a lépéshez.

Így marad a bulldog kitartás az Igazgyöngyösök és a többi elszánt civil szervezet részéről.

További sok apró, mindennapi és óriási, ünnepnapi örömöt kívánok

Ildikó”


Szitakötő pályázat: Elmeséled, hogy mit rajzoltam? Another Hungary – Tarján András blogja 2013. március 05. Földes Petra: Kutatások, szakirodalom… 2013. február 17. Márkusné Fehér Mária beszámolója Látogatás egy művészeti iskolában Romákkal való szociális munka Készítette: Karácsony Barbara, Selyem Ferenc, Zámbó Johanna

Gyöngyöstarjáni Rajzműhely: Aranyhalak – 4. foglalkozás

***

rekezsatuf.blog L. Ritók Nóráról azt hittem, hogy egy fiatal nő.

***

(mód)SzertárTarka-barka város

***

http://www.vittoria5.blogspot.com/ http://www.ercsu27.blogspot.com/2012/03/nyomor-szele.html

***

http://www.klubradio.hu/klubmp3/klub20120926-092858.mp3

***

Webshopunk indulására érkezett 2012. március 21-én: Az asszonyoknak meg gratulálok, kívánom, hogy nagyon-nagyon sikeres legyen a munkájuk és minél többen tudjanak részesülni a munka eredményeiből. Csodálatos, amit csinálnak!

Citatum http://www.citatum.hu/szerzo/L._Ritok_Nora

Rákoscsaba Főplébánia “Rossz a Jézus kiscsizmája, sír a ködmöne”

Beszélő Az Igazgyöngy fényességehttp://beszelo.c3.hu/cikkek/az-igazgyongy-fenyessege

Beszélő Amikor az úrjézus a földön járt http://beszelo.c3.hu/cikkek/amikor-az-ur%C2%ADjezus-a-foldon-jart%E2%80%A6

Beszélő Leonardo http://beszelo.c3.hu/cikkek/leonardo

Beszélő Tigris és oroszlán http://beszelo.c3.hu/cikkek/tigris-es-oroszlan

Beszélő A sárkány nyelve http://beszelo.c3.hu/cikkek/a-sarkany-nyelve

Beszélő Napsütötte sáv http://beszelo.c3.hu/cikkek/napuetotte-sav

Esterházy Péter az Igazgyöngy képeihez

“A mi meséink, a ti meséitek, az ő meséik. Ennyi nevetős színt képeken már régen láthattunk. Honnan jönnek a színek? Inkább belülről, mint kívülről. Kívülről az a tanítás jön, amely fölkelti az érzékenységet a belső gazdagság iránt. Madarak, hegyek, csillagok, a világ: de ezek belső képek. Nevelés és szeretet, erre kell gondolnunk, és ritkán szoktuk ezt a két szót egymás közelében látni, nem jut eszünkbe, köszönjük a képeknek, hogy emlékeztetnek erre. A képeken az emberek mosolyognak, a tornyok, a lepkék, a hófödte csúcsok, a napistenek és hóemberek mind vidámak; egy-két szomorú madár van azért. A reményről szól mindez, a bizalomról. Remény és bizalom nemcsak a mesékben, hanem bennünk, felnőttekben. Ki az, aki erre ne vörösödne el szégyenkezésében?

A fényképeken, ahol azt látjuk, ahonnét a gyerekek jönnek, főleg a nehezet látni. A képeken az örömöt, amely nem független ettől a nehéztől. Örömből festeni. Örömből tanulni. Horribile dictu tanítani. Örömből lenni. Egy kiállítás ünnep. Fényesek az arcok. És azután vannak a végtelen hétköznapok. Ott hol a fény? Hol és honnét. Mert valahonnét lennie kell. Nem erősnek, nem hatalmasnak, nem sikeresnek lenni, hanem fényesnek, kicsit, néha, olykor, talán: fényesnek.”

Vajdapéterblog:

A szociálpolitikai gyakorlati szakemberek és civil közéleti szereplők egyik emblematikus személyisége L. Ritók Nóra, az intenzív szociális munkát végző, és ehhez az önkormányzati intézményeket több-kevesebb sikerrel koordinálni is igyekvő berettyóújfalui művészeti iskola igazgatója. Az ő Nyomor széle című blogja talán a leggazdagabb reflexió a mai Magyarország szociális ügyeiről, és humán közszolgáltatásainak problémáiról. Nos, az ő egyik gyakori témája a kártyás órákkal kapcsolatos sikerek, problémák, ötletek. Igaz, döntően a falusi mélyszegények esetében, ami már csak az intézményrendszer miatt sem egy az egyben használható önöknek. A szakma elitje olvassa, hivatkozza, mérlegeli a felvetéseit. A blog tartalma a tudásmegosztás, a biztatás és önbiztatás, a nyomásgyakorlás és az önvédelem bonyolult keveréke.

    Sokfele kipróbálják a feladatinkat itthon és külföldön is. Most Angliából kaptunk egy szép rajzot….Annabelltől. Gartulálunk! Remekül sikerült!