Török Zita A “Mi mesénk”

Oktatási cél

A csoportösszetartás erősítéséhez mindig jól jön egy közös feladat. Ez a feladat időbeliség ábrázolására, a verbális  és vizuális kifejezőeszközök fejlesztésére egyaránt alkalmas.

Anyagszükséglet

          • A/4-es lap,
          • ceruza, radír, hegyező,
          • filctoll,
          • zsírkréta,
          • vízfesték, ecset, vizes edény,
          • pasztellkréta,
          • lamináló fólia,
          • papír  lyukasztó,
          • selyemszalag.

Ráhangolódás

Olyan rajzokat fogunk most készíteni, amelyek egy mesekönyv lapjait alkotják. Beszélgessünk a meséről és válasszunk ki közösen egy mesehőst, akihez mindenki fog majd találni egy történetet.

A munka menete

      •  A lapot tartsuk álló helyzetben
      • Menjünk szépen sorba, és mindenki találjon ki egy kis történetet a mesehősünkhöz. Figyeljük az előttünk elhangzott részletet, hogy kapcsolódjanak egymáshoz a részek.
      • 4-5 mondatból álljon az epizód, amit a lap hátoldalára jól olvashatóan a kis alkotók írjanak rá
      • Nincs más dolgunk, mint mindenki a maga kis történetét rajzolja le a lap első oldalára. Használjunk először ceruzát, hogy legyen lehetőségünk javítani, majd alkoholos áthúzóval erősítsük meg a vonalakat.
      • Ezt követően tetszőleges színes nyomhagyó eszközöket használhatunk.
      • Ha kész a rajz, a lap hátoldalát – a mesetöredék kiemelésére – még tovább díszíthetjük.
      • Az elkészült munkát lamináló fóliával tegyük vízhatlanná.
      • Az elkészült lapokat átlyukasztás után színes szalaggal fűzzük össze.
      • Az így elkészült könyvet helyezzük el az iskola könyvtárába.